Tender za izgradnju dionice autoputa Tunel Kvanj - Buna raspisan je još u decembru 2019. godine.
Devet mjeseci kasnije, u septembru 2020. godine iz Autocesta FBiH objavili su kako je za poddionicu Tunel Kvanj – Buna završeno 88 posto eksproprijacije, a da se potpisivanje ugovora za izgradnju i početak radova očekuje do konca godine.
- Ako sve bude teklo po planu, Mostar će za tri godine biti povezan s europskom mrežom autocesta, slavodobitno su poručili iz Autocesta FBiH u septembru 2020. godine.
Nove informacije, sedam mjeseci kasnije.
- Za poddionicu tunel Kvanj – Buna na Koridoru Vc u toku je evaluacija ponuda i uskoro se očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju čime će na jugu Bosne i Hercegovine biti otvoreno još jedno gradilište na autocesti, glasila je informacija Autocesta FBiH iz aprila prošle godine.
U međuvremenu na čelo Autocesta FBiH umjesto Adnana Terzića, dolazi Elmedin Voloder. Žuti FIDIC, omiljeni model bivšeg izvršnog direktora Autocesta Jasmina Buče (aktuelnog direktora Euroasfalta) zamijeniće model aktuelnog direktora tzv. crveni FIDIC. Podsjetimo, iz istog razloga je buknula afera sa tunelom Hranjen. Bučo je prije prelaska na čelnu poziciju u Euroasfaltu, kao izvršni direktor Autocesta FBiH tunel Hranjen projektovao po žutom FIDIC-u, koji pogoduje izvođaču (Euroasfaltu). Voloder je s druge strane kao prvu preporuku za nastavak gradnje Hranjena dao crveni FIDIC, kao i promjenu izvođača od čega je u međuvremenu ipak odustao.
Primjer Hranjena zapravo će se pokazati važnim za sve ostale dionice. Vratimo dionici Tunel Kvanj-Buna. Nakon tri godine, umjesto povezivanja Mostara s evropskom mrežom autoputeva poništen je tender. Glavni detalj - žuti FIDIC.
– Raniji postupak je imao niz manjkavosti koje su se pokušale otkloniti ali bez uspjeha. Od nekih ponuđača radova su primljene ponude koje su unaprijed uključivale promjene (tzv. spekulativne ponude) koje bi se dogodile u realizaciji ugovora zbog kojih bi došlo do naknadne promjene cijena na štetu investitora odnosno JP Autoceste FBiH. Bitan detalj jest postupak po žutom FIDIC-u po kome je izvođač projektant glavnog projekta, a investitor je bio u obvezi pripremiti idejni projekt, navelo su iz Autocesta.
Dodaju da je "nepravilno pripremljen tender i rizik da se izabere izvođač doveo do nerazumnog roka za izbor izvođača radova, zbog čega bi rok gradnje kao i sama cijena izvođenja radova bila izvan kontrole investitora".
- Odluka je donesena kako bi se, u skladu s novom politikom Uprave JP Autoceste FBiH ubrzala izgradnja svih dionica, navode iz Autocesta FBiH.
Tako se Autoceste FBiH u zadnjih nekoliko mjeseci došle do posve novog modela gradnje autoputa koji bi u slobodnom tumačenju glasio: Požuri, polako! Javnost opravdano sumnja da se iza svega kriju privatni interesi i pogodovanje podobnim kompanijama, kako u ranijim tako i u mandatu aktuelne Uprave. Sudeći po debaklu sa tunelom Hranjen, dojam je da je po pitanju cestovne infrastrukture najbitnije tenderisanje i odabir izvođača, dok je gradnja tek u drugom ili trećem planu, što bi sasvim sigurno trebalo biti predmetom istraga nadležnih organa.
(Vijesti.ba)