Hit iz 2017. godine bavi se dubokom psihološkom krizom mladog muškarca koji želi da okonča svoj život zbog diskriminacije, ali onda podiže slušalicu i zove 1-800-273-8255, SOS telefon za prevenciju samoubistava "National Suicide Prevention Lifeline".
Hip-hop pjesma je sedmicama bila među prva tri mjesta američke top liste, a predstavljena je i na dodjeli MTV Video Music Awards 2017. godine i Grammy nagrada 2018. Zahvaljujući naslovu pjesme američka SOS linija za prevenciju suicida je postala nadaleko poznata, a broj poziva je značajno porastao.
Činjenica da prikazi samoubistava u medijima dovode do imitacije, u istraživanjima je poznata kao "Wertherov efekat". Da taj pristup djeluje i obrnuto (Papageno efekat) sada je izmjereno u studiji istraživača samoubistava Thomasa Niederkrotenthalera iz Centra za javno zdravlje pri Medicinskom Univerzitetu u Beču.
Niederkrotenthaler je već dugo na tragu mjerljivih efekata upravljanja psihološkim krizama putem medija. Međutim, do sada gotovo da nije bilo odgovarajućih primjera u medijima sa dovoljno širokom distribucijom da bi ova veza bila brojčano vidljiva u populaciji.
U vrijeme kada je pjesma izazvala posebno veliku pažnju javnosti, Niederkrotenthaler i istraživači iz Beča, New Yorka, Toronta, Atlante i Melbournea analizirali su prisustvo hita na društvenim mrežama i broj poziva na američku dežurnu liniju za prevenciju samoubistava.
U periodu od 34 dana zabilježeno je 9.915 (6,9 posto) dodatnih kontakata onih koji su tražili pomoć, dok je broj samoubistava u SAD-u smanjen za 245 (5,5 posto).
Niederkrotenthaler apeluje na medije da svoj pozitivan potencijal iskoriste za prevenciju samoubistava kroz predstavljanje kriznog menadžmenta, javlja Eurocomm PR Sarajevo.
(Vijesti.ba / FENA)