14°C
Mostar 15°C
Tuzla 20°C
Banja Luka 17°C
Bihać 19°C
Powered by Dark Sky

14.04.2021 / 13:01 Obrazovanje - Kanton Sarajevo

Počela javna rasprava o predmetnim kurikulumima

Počela javna rasprava o predmetnim kurikulumima
Foto: FENA

Dvadeset i dva predmetna kurikuluma izrađena na jedinstvenoj metodologiji koja nudi novi pristup podučavanju i učenju, predstavljeni su danas u Sarajevu u organizaciji Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS.

Ti kurikulumi činit će centralni dio reforme nastavnog plana i programa koja se planira implementirati od septembra 2022. godine, a kompletan sadržaj dostupan je na web-based platformi na kojoj svi zainteresirani mogu pogledati sve dokumente i ostaviti svoje komentare i pitanja.

Ministrica za odgoj i obrazovanje KS Naida Hota Muminović istakla je da ta 22 kurikuluma čine srž reforme nastavnih planova i programa unutar kojih će se razvijati način kako se uči i predaje te da su kurikulumi prvi put dostupni javnosti, za komentare i doradu.

Dodala je da proces njihove izrade, u čemu je učestvovao veliki broj ljudi, traje od 2016. godine.

- To je velika platforma gdje su najbolji imali priliku da daju svoj doprinos, ali bez podrške nastavnika, ovi kurikulumi ne mogu da zažive - poručila je ministrica.

Voditeljica Ekspertne radne grupe Azra Nizić kazala je da je ekspertnu grupu 2016. godine činilo oko 14 ljudi koji su izradili smjernice i metodologiju izrade kurikuluma te je zahvalila Misiji OSCE u BiH na pomoći koji su im pružili.

Nakon usvajanja Zakona o obrazovanju u KS 2018. godine, naglasila je da su objavili prvi javni poziv i uključili 156 ljudi u izradu.

- Kurikulum je put i mi trebamo da sami kroz taj proces učenja sazremo i postavimo se kako da trenutni obrazovni sistem podignemo na viši nivo - istakla je.

Također je predstavila web platformu koja je danas objavljena te naglasila da svi zainteresirani mogu dati svoje upute.

Članica Ekspertne radne grupe iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH Žaneta Džumhur istakla je da je proces reforme obrazovanja složen te da predstavlja test zajedničke jezgre.

- Najveći izazov je sada na nastavnicima i učenicima koji treba to da primjene, a kvalitetna javna rasprava će utvrditi kakve dodatne promjene nam još trebaju - poručila je.

(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo