14°C
Mostar 16°C
Tuzla 20°C
Banja Luka 19°C
Bihać 16°C

23.01.2021 / 19:21 Muzika i Film - Ugledni britanski časopis

The Economist: "Quo Vadis, Aida" je u ozbiljnoj konkurenciji za Oscara

The Economist: "Quo Vadis, Aida" je u ozbiljnoj konkurenciji za Oscara
Foto: Vijesti.ba
Ugledni britanski „The Economist“ objavio je analizu filmA Jasmile Žbanić „Quo vadis, Aida“.

- Pogledajte "Quo Vadis, Aida?" i postat će vam jasno  zašto ga Variety, holivudski filmski magazin, smatra ozbiljnim kandidatom za konkurenciju za Oskara, osvoji.

U analizi se čak ističe da ne bi bilo iznenađujuće da film čak i dobije Oscara, prenosi Avaz.

- Drama je uvjerljiva i važno je ispričati ovu priču. Ako film osvoji Oscara, to može utjecati na način na koji se Srebrenica pamti širom svijeta. Gđa Žbanić nada se da će se suprotstaviti poricanju zločina: neki Srbi ili vjeruju da je masakr u Srebrenici pretjeran ili, još gore, veličaju ono što se dogodilo. Mladen Grujičić, srpski gradonačelnik Srebrenice, poriče da su ubistva bila čin genocida. Kao rezultat toga, gđa Žbanić i njezin produkcijski tim zaključili su da je previše opasno snimati u gradu i umjesto toga koristili su takozvani kamp Heliodrom u Mostaru, gdje su Hrvati tijekom rata držali zatvorenike u Bošnjacima. Mnogi su bivši zatvorenici bili među statistima filma, navodi se u analizi.

U tekstu se navode i nesuglasice koje je Žbanić imala s Hasanom Nuhanovićem čija je priča bila inspiracija za film.

- U ranim verzijama scenarija glavni junak bio je muškarac. Ali gospodin Nuhanović nije se složio s postupkom filma s nekim historijskim detaljima; lik je kao rezultat toga promijenjen. "Tamo gdje je doista važno ne možete promijeniti dijaloge, ne možete ništa promijeniti", kaže on. "Naravno da je ovo bio problem." Sa svoje strane, gospođa Žbanić kaže da je bila vrlo vjerna činjenicama i "biti emocija". Nastojala je "reći istinu na način da je ljudi razumiju i brinu o njoj". Na kraju, kaže gospođa Žbanić, iako je knjiga gospodina Nuhanovića bila važan izvor nadahnuća, prirodnije je bilo da je središnji lik žena: "Shvatila sam da je krajnja bol genocida bol majki“, navodi se u analizi The Economista.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo