- Smanjeni prihodi su zbog pandemije koronavirusa i Željeznice FBiH okrenule su se štednji i pored smanjenih prihoda uspjeli smo za proteklih osam mjeseci u ovoj godini isplatiti plaće radnicima. Izmiriti sve obaveze prema Poreznoj upravi, bankama za komercionalne kredite i izmirili smo obaveze prema sporazumu za Končar. Ovo su dugovi koji su nastali 2001. do 2014. godine - rekao je Enis Džafić, generalni direktor Željeznica Federacije BiH.
U Željeznicama FBiH očekuju pomoć od Federalne vlade jer zbog gubitaka izazvanih koronakrizom nisu dobili ni jednu marku do sada.
- Dok ne stigne finansijska pomoć iz Vlade FBiH, u toku je izrada Studije rekonstrukcije pruge od Sarajeva do Doboja, a to će finansirati Delegacija Evropske unije. Završetkom ovog projekta očekujemo da ćemo osigurati novac da počnemo sa remontom pruge na spomenutoj dionici. Pruga od Čapljine do Sarajeva već je remontovana – pojašnjava naš sagovornik.
Elektro-motorni putnički voz trebao bi krenuti iz Sarajeva prema Maglaju ili Doboju u naredna dva mjeseca.
- Relacija još nije utvrđena, hoće li ovaj putnički voz ići do Maglaja ili Doboja. Mi smo za to da ide do Doboja, ali o tome moramo dobiti saglasnost Željeznica RS-a. Ukoliko oni ne pristanu zbog pandemije koronavirusa ili iz drugih razloga, onda će Željeznice FBiH pokrenuti putnički voz na relaciji Sarajevo - Maglaj - kaže Džafić.
U vrijeme koronakrize koja još traje došlo je do smanjenja broja putnika i ukidanja nerantabilnih linija.
- Trenutno na relaciji Sarajevo - Zenica i Zenica - Maglaj saobraćaju lokalni putnički vozovi. Putnički vozovi saobraćaju na relaciji Sarajevo - Mostar - Čapljina. Zbok koronakrize što je uzrokovalo smanjenje broja putnika ukinuli smo linije Sarajevo - Banja Luka i Sarajevo - Bihać. Došlo je do značajnog pada broja putnika u 2019. godini. Za prvih osam mjeseci prevezeno je 332 hiljade putnika, a za prvih osam mjeseci u 2020. godini prevezeno je 89.874 putnika. Prije pojave pandemije svake godine je rastao broj putnika, a sada opada – pojašnjava Džafić.
Željeznice FBiH, kako nam je rekao Džafić, i dalje su lider u prijevozu teretnog saobraćaja u Bosni i Hercegovini.
- Od januara do augusta 2020. godine prevezli smo više od pet miliona tona roba. Ipak, to jeste smanjenje u odnosu na isti period 2019. godine, ali sigurno smo i dalje lideri u teretnom saobraćaju. Od početka pandemije zadovoljili smo sve zahtjeve privrede u BiH sa protokom roba u zemlji i inostranstvu. Već pet mjeseci prevozimo naftu iz Luke Ploče za Beograd. Ovo nam je novi posao i svakih deset dana prevozimo po 1.200 tona nafte za Beograd. Naši najznačajniji komitenti su Arcelor Mittal Zenica, Elektroprivreda BiH, rudnici, Gikil i Soda Lukavac, Natron Maglaj. Prevozimo i šećer iz Luke Ploče u Brčko distrikt – kaže naš sagovornik.
Željeznice FBiH mnogo tona robe prevezli su u inostranstvo, dodaje Džafić, i ističe izvoz željeza, troske i poluproizvoda iz Mitala u Mađarsku, Sloveniju, Rumuniju i Bugarsku, te koksa iz Lukavca za Srbiju, a počeli su sa uvozom i izvozom robe u kontejnerima.
(Vijesti.ba / Faktor)