17°C
Mostar 22°C
Tuzla 19°C
Banja Luka 19°C
Bihać 19°C
Powered by Dark Sky

03.06.2020 / 21:54 Svijet - Izvještaj

Pilot aviona koji se srušio u Pakistanu nije slušao kontrolu leta

Pilot aviona koji se srušio u Pakistanu nije slušao kontrolu leta
Foto: EPA - Vijesti.ba

Pakistanska agencija za avio aobraćaj objavila je da je pilot putničkog aviona kompanije Pakistan International Airlines (PIA), koji se srušio u stambenu četvrt Karachija prošlog mjeseca, zanemario upute za slijetanje kontrole leta, rekao je glasnogovornik te kompanije.

Avion Airbus A320 na letu iz Lahorea za Karachi srušio se 22. maja pri pokušaju slijetanja nakon što su piloti prijavili da su im otkazala oba motora. U avonu je poginulo 97 ljudi, a dvoje je preživjelo, dok je na tlu poginula najmanje jedna osoba.

Prva izvješća ukazivala su na to da je avion oštetio motore na uzletno-sletnoj stazi pri prvom pokušaju slijetanja kada je, kako izgleda, prestrmo i prebrzo prišao stazi. U pismu poslanom PIA-i pakistanska Agencija za civilno vazduhoplovstvo je rekla da je kontrolor leta dva puta pilotu rekao da prekine slijetanje, no on to nije poslušao.

Prilikom slijetanja brzina aviona bila je iznad dopuštene za tu stazu, rekao je kontrolor. Avion se potom digao sa staze i srušio na četvrt Model Colony, stoji u pismu.

"Da, primili smo pismo", potvrdio je agenciji Reuters voditelj komunikacija PIA-e Abdullah Hafeez Khan, no nije želio komentirati pojedinosti.

Prvo izvješće za tri sedmice

Primijećeno je da je avion bio previsoko za prilaz pisti na 100 kilometara istočno od Karachija, no pilot je bio uvjeren da je spuštanje odgovarajuće, kaže se u pismu. Pilot je dva puta upozoren.

Pakistanski ministar za vazduhoplovstvo Ghulam Sarwar Khan je rekao da će prvo izvješće o nesreći biti predstavljeno parlamentu 22. juna.

Stručnjaci za sigurnost u vazduhoplovstvu kažu da nesreće obično imaju više uzroka te da je prerano za utvrđivanje razloga ove nesreće, najteže u Pakistanu od 2012. godine.

"Avion je prvo udario u telekomunikacijski toranj i zatim pao preko kuća", kazao je jedan od svjedoka nesreće.

Ministar Khan rekao je nakon nesreće novinarima da su motori aviona dotaknuli tlo tri puta pri prvom pokušaju slijetanja.

"Pilot nije javio da se njegova oprema za slijetanje ne otvara. Nestručno je motorima tri puta dotaknuo tlo", rekao je Khan.

"Svi tragovi su prisutni (na pisti). Nije bio na propisnoj visini... Kontrolni toranj ga je informirao da nije na propisnoj visini, da treba smanjiti visinu", rekao je Khan u danima nakon nesreće, dodavši da je pilot odgovorio: "Snaći ću se."

Ubrzo nakon što su motori zastrugali pistom u prvom pokušaju slijetanja, pilot je prijavio probleme u održavanju visine, a onda je, prema portalu liveatc.net, koji je i ranije objavljivao snimke iz aviona, kontroli leta rekao da su avionu otkazali motori.

"Vraćamo se, ne rade nam motori", čuje se na snimci koju je objavio taj portal,

BEA, agencija za vazduhoplovne nesreće u Francuskoj, koja se bavi istragom ove nesreće pod vodstvom Pakistana, preuzela je snimke komunikacija iz zrakoplova.

"Cockpit Voice Recorder" (CVR), koji bilježi razgovore pilota, buku u avionu i sve alarme, pronašli su na mjestu nesreće istražitelji pakistanskog ureda za istraživanja nesreća (AAIB).

Drugi snimač leta, "Flight Data Recorder" (FDR), koji bilježi sve parametre leta (brzinu, visinu, rad motora, putanju, itd.) pronađen je i predan pakistanskim istražiteljima.

Dvije crne kutije upućene su u Francusku na analize u laboratorij BEA-e.


(Vijesti.ba / Hina)

Izdvajamo