0°C
Mostar 6°C
Tuzla 4°C
Banja Luka 4°C
Bihać 2°C

29.04.2020 / 12:55 Obrazovanje - Sabina Jogunčić

Nastavnici se tokom online nastave pokazali kao vješti pedagozi

Nastavnici se tokom online nastave pokazali kao vješti pedagozi
Foto: Ilustracija - Vijesti.ba

Pandemija koronavirus i izolacija psihološki najviše utječu na djecu, školarce i studente jer su ostali uskraćeni za odlazak u vrtiće, škole, treninge, a direktorica Osnovne škole Novi grad u Tuzli Sabina Jogunčić kaže da njima veoma nedostaje međusobna komunikacija i druženje.

 

- Jedino što je ostalo jeste online nastava koja sa svojim prednostima i nedostacima ipak jeste nešto što je njihova svakodnevnica. Još uvijek ne možemo govoriti o tome kako je ovo sve psihološki utjecalo na djecu, jer nekima se trebalo i informatički snaći u svemu ovome. I sami roditelji su na određen način imali konfuzije u smislu hoće li sve ovo znati - kaže Jogunčić u razgovoru za Fenu.

Tokom online nastave, dodala je, do izražaja je došla vještina i vrijednost nastavnika i profesora te koliko su prosvjetni radnici spremni sve učiniti da djeca dobiju kvalitetno obrazovanje.

- Moram posebno istaknuti da su se nastavnici pokazali kao vješti pedagozi i ljudi koji žele i mogu se prilagoditi svakoj situaciji. Mislim da smo na sebe svjesno preuzeli veliku odgovornost kojom ćemo sačuvati psihološko zdravlje djece - istakla je Jogunčić.

Podvlači da izolacija nije dobra za psihofizičko zdravlje djece.

-Mislim da djeca moraju imati jedan okvir, jer mi nemamo niti jedan zakonski niti podzakonski akt koji reguliše online nastavu, a samim time nemamo ni akte koji regulišu njihovo ponašanje u ovoj krizi. Mislim da smo ipak zanemarili njihovo psihofizičko zdravlje. Mi nemamo nikakve motivacijske poruke od stručnjaka koje bismo iz škola trebali uputiti roditeljima i djeci - smatra Jogunčić te dodaje kako nedostaje više koordinacije s institucijama obrazovanja.

Profesor informatike Sulejman Ljubović kaže da se djeca već navikavaju na online svijet i online školu, ali da je u početku svima to bio veliki izazov.

- Mi djeci jako falimo kao i oni nama. Tako da sada u našoj online prepici ima dosta i šaljivog tona i veselih poruka. Naše rečenice najčešće počinju sa 'dragi', 'kako ste', a onda tek dolaze na red zadaci. Ono što je po meni vrlo bitno jeste da ih koliko toliko odvojimo od bombardovanja ovim informacijama o koronavirusu tako da ih preokupiramo obavezama - kaže profesor Ljubović.

On smatra da je prioritet da djeca sačuvaju svoje zdravlje, ali da će i nastavnici i djeca osjetiti posljedice izolacije.

- Ovaj oblik nastave u odnosu na tradicionalnu nastavu ima svoje manjkavosti. To je neosporno. Ali znajući kakvi smo, mi ćemo to nadam se sve stići, pogotovo djeca. To govorim, jer sam prošao period rata kada smo bili uskraćeni za sve. Međutim, poslije svega nakon godinu dana smo bili gosti u Danskoj i oni su veoma bili iznenađeni koliko su naša djeca bila spretna i sposobna u pogledu stranih jezika, korištenja računara - istakao je.

Uposlenici Osnovne škole Novi grad su na početku pandemije koronavirusa odmah zatražili podatke koliko djece nema pristup internetu te koliko njih nema računarsku opremu. Na osnovu tih podataka, osigurali su svakom djetetu sve ono neophodno za online nastavu.

Ta akcija je, kažu, uspješno provedena zahvaljujući nastavnicima, ali i roditeljima Osnovne škole Novi Grad.


(Vijesti.ba / FENA)


Izdvajamo