Sarajka Andrea Soldo (1984.) ovogodišnja je dobitnica stipendije u okviru Chevening programa, koji se u BiH implementira od 1996. godine. Na University of Glasgow u Škotskoj pohađa jednogodišnji master program pod nazivom Education, Public Policy and Equity.
- Program je kreiran tek prije pet godina jer je uočena potreba da se tema obrazovanja počne izučavati u odnosu na to kako se javne politike kreiraju, kako promjene u javnim politikama utječu na školstvo te da li i kako obrazovanje tretira brojna pitanja jednakosti i nejednakosti s kojima se danas suočavamo - ističe Soldo.
Misli da upravo to ilustrira ključnu razliku između visokog obrazovanja u Škotskoj i BiH.
- Visokoškolske institucije ovdje imaju mogućnost da brže uvode promjene, kreiraju i nude programe koji su relevantni i tretiraju trenutna goruća pitanja i pojave. Naši univerziteti su, nažalost, i dalje tromi, prilično institucionalizirani i zatvoreni što, uz gotovo nikakva ulaganja, dovodi do toga da kaskamo u istraživanjima, inovacijama i razvoju. Samo studiranje ovdje nije svedeno na predavanja i ispite - kazala je.
Univerzitet i različita studentska tijela čine, kaže, sve da budete aktivni i uključeni. Osim propisanih sadržaja, na programima se uči i o tome šta znači biti student i građanin i kakve sve mogućnosti, ali i dužnosti imaju u oblikovanju zajednica u kojima žive.
Soldo ističe da je lista vannastavnih aktivnosti i klubova duga. Za svakoga postoji ponešto, od sekcije za pletenje do planinarenja, humanitarnih i aktivističkih akcija, marksističkih skupova do različitih sportova, plesa i fotografije.
- Studenti dolaze iz čitavog svijeta tako da imate priliku uživati u raznovrsnoj hrani, muzici... Jako je dinamično biti student, biti student u Glasgowu je zaista sjajno – kazala je.
Soldo kaže da njeni planovi definitivno uključuju daljnje bavljenje istraživanjima u oblasti obrazovanja i društvenih nauka jer "i dalje vjerujem, neki će možda reći naivno, da je obrazovanje i znanje ključno za bilo kakve promjene i razvoj".
- Bosna i Hercegovina još luta, u postavljanju jasne vizije društva koje možemo i želimo biti. Obrazovanje i obrazovni sistem je jedan od nosećih stubova društva. Mislim da svi mi, kao profesionalci i kao građani, moramo preuzeti odgovornost za to kakva će ta vizija biti, kakvu budućnost ćemo živjeti – smatra.
Postati dijelom Chevening zajednice za Soldo je priznanje i čast, ali i odgovornost.
- Ove godine ta zajednica broji 1.750 ljudi iz 141 države. Sjajno je biti jedna od onih koji su uvrstili Bosnu i Hercegovinu na tu listu. Biti Chevener znači da je neko prepoznao vaš potencijal, dosadašnji rad, da vjeruje da posjedujete nešto (bilo da je riječ o znanju, vještinama, volji ili idejama) što može doprinijeti da ovaj svijet bude bolji. To naravno sa sobom nosi i breme odgovornosti, ali i priliku da vidite od kakvih materijala ste satkani i kako se nosite sa izazovima – kazala je.
Dodaje da je rijetkost prilika vratiti se (nakon deset godina radnog iskustva) formalnom obrazovanju, na program na kojem se izučavaju teme kojima se godinama bavite.
- Zahvalna sam za tu priliku, ne sumnjam da ću zbog tog iskustva postati bolja i osoba i istraživačica - naglasila je.
Njena svakodnevnica vjerojatno se, kako kaže, ne čini naročito uzbudljivom, ali beskrajno uživa u tome. Odlazi na predavanja, potom u univerzitetsku biblioteku, pauzu koristi u nekom od kafea u West Endu, a navečer s prijateljima odlazi u neki od brojnih glazgovskih pabova.
- Budući da dosad nisam imala priliku boraviti duže u Velikoj Britaniji, u Škotskoj nikad prije nisam bila, imam prilično ambiciozan plan da iskusim i vidim što više. Slobodne dane i vikende koristim za šetnje po Glasgowu ili za kratke izlete po Škotskoj. Glasgow je zanimljiv, društveni i kulturni život je bogat, nikad nije dosadno. Što se ostatka Škotske tiče, dosad sam uspjela vidjeti samo djelić, želim vidjeti što više – kazala je.
Po završetku Druge gimnazije Andrea Soldo upisala je Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Sarajevu. Paralelno je učila o pozorištu i lutkarstvu, u okviru Studija lutkarstva Sarajevo što joj je omogućilo da radi sa inspirativnim umjetnicima i pozorišnim radnicima, da putuje te otkrije važnost i potencijal koji kultura, umjetnost i obrazovanje imaju za oporavak, izgradnju i oblikovanje društva. Istovremeno otkriva i izazove i prepreke koji stoje na putu ostvarivanja tih potencijala. Na četvrtoj godini studija psihologije pridružila se timu istraživača, u organizaciji proMENTE socijalna istraživanja, gdje otkriva svijet društvenih istraživanja. To je utjecalo na to da pozorište zamijeni istraživanjima.
Kako se navodi u informaciji dostavljenoj Feni iz agencije BHDINFODESK iz Birminghama, u Chevening programu dosad je sudjelovalo više od 200 mladih iz BiH. Ove godine 13 stipendista iz Bosne i Hercegovine dobili su mogućnost da provedu godinu master studija na bilo kojem univerzitetu u Velikoj Britaniji.
(Vijesti.ba / FENA)