8°C
Mostar 10°C
Tuzla 13°C
Banja Luka 13°C
Bihać 11°C

04.12.2020 / 13:24 Obrazovanje - Rezultati istraživanja TIMSS

Nova prilika za bolje obrazovanje u BiH

Nova prilika za bolje obrazovanje u BiH
Ilustracija

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje objavit će utorak, 8. prosinca, izvješće i preporuke međunarodnog istraživanja TIMSS 2019 za Bosnu i Hercegovinu.

Rezultati i izvještaj s preporukama bit će objavljeni u 10 na službenoj web i Facebook stranici Agencije www.aposo.gov.ba; www.facebook.com/aposo.gov.ba ), Facebook stranici Obrazovanje za novo vrijeme (www.facebook.com/obrazovanjezanovovrijeme ) te u prijenosu na BHT1, najavili su iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.

TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) je međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti, koje pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti i elementima koji na njih utječu.

Istraživanje TIMSS u svijetu provodi se od 1995. godine među učenicima četvrtih i osmih razreda osnovnih škola, a u njemu sudjeluje više od 60 zemalja.

BiH je u istraživanju TIMSS sudjelovala dva puta, nažalost ne u kontinuitetu. Prvi put, 2007. godine, rezultati su pokazali kako su postignuća učenika iz BiH ispod međunarodnog prosjeka, odnosno, samo 10 posto ispitanih učenika iskazalo je sposobnost primjene matematičkih vještina u rješavanju konkretnih problema, a njih 14 posto u oblasti prirodnih znanosti.

Drugo TIMSS istraživanje u BiH provedeno je u proljeće 2019. na uzorku od oko 6000 učenika četvrtog razreda u 178 osnovnih škola diljem zemlje.

TIMSS je, uz PISA i PIRLS, jedno od tri najveća međunarodna istraživanja u obrazovanju i u našoj zemlji ih provodi Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, u suradnji s nadležnim ministarstvima obrazovanja i međunarodnim partnerima.

Istraživanje PISA 2018 također je ukazalo na nisku razinu učeničkih postignuća i funkcionalnih pismenosti učenika u BiH. Preporuke toga istraživanja distribuirane su svim razinama obrazovnih vlasti u zemlji, a neke su poduzele i konkretne korake s ciljem kurikularne reforme i unapređenja kvalitete obrazovanja. Nažalost, aktivnosti su usporene ili potpuno zaustavljene uslijed pandemije.

"Rezultati PISA 2018 potvrdili su potrebu za žurnim revidiranjem postojećih NPP-ova prelaskom na ishode učenja, što je Agencija svih prethodnih godina isticala kao nužnost, jednako kao i potrebu za usvajanjem novih pristupa poučavanju i vrednovanju. U istinitost i točnost tih preporuka uvjerili smo se već tijekom prvih mjeseci pandemije i, nažalost, uvjeravamo se svaki dan iznova", kazala je ravnateljica Agencije Maja Stojkić.

Istaknula je kako istovremeno pandemija i prelazak na nove oblike izvođenja nastave stavljaju na ispit ne samo metode podučavanja i tehnološke pretpostavke, već i posjedovanje ključnih kompetencija i funkcionalnih znanja kod nastavnika i učenika.

"Iz toga je jasno kako je krajnji trenutak za poduzimanje nužnih mjera koje obrazovanje u BiH trebaju učiniti kvalitetnijim i svrsishodnijim. Rezultati istraživanja TIMSS 2019 bit će nova prilika za nadležne obrazovne vlasti u BiH da poduzmu korake za neodgodivo unapređenje kvalitete obrazovanja", zaključila je Stojkić.

(Vijesti.ba / FENA)

 

Izdvajamo