13.10.2017. / 16:09h Ljepota i Zdravlje - Raspored masnoća sve govori

Dijelovi gdje se debljate otkrivaju zdravstvene probleme

Dijelovi gdje se debljate otkrivaju zdravstvene probleme
Dok je većini ljudi slaba tačka za uporne tvrdokorne masnoće trbuh, žene najčešće imaju problema s nakupljanjem sala na bedrima.

Dok je većini ljudi slaba tačka za uporne tvrdokorne masnoće trbuh, žene najčešće imaju problema s nakupljanjem sala na bedrima.
 
Te masnoće nisu samo pokazatelj usporavanja metabolizma i unosa previše kalorija, već govore i o zdravlju te prehrambenim navikama čovjeka.

Iako je sama građa tijela u najvećoj mjeri uslovljena genetikom, raspored masnoća nam govori više o našem zdravlju nego što mislimo, pokazale su opsežne analize nutricionističkih studija. 
 
Autor svjetski proslavljenog režima prehrane "Clean&Lean" te lični trener brojnih modela Džejms Dugan kaže da pogrešna ishrana, neravnoteža hormona, stres i toksini diktiraju gdje će se masnoće nakupljati.
 
"Mit je da se sa problematičnih dijelova salo ne može skinuti, ali za to je potrebno otkriti uzrok njegovog nakupljanja te odrediti pravi trening i prehranu", ističe Džejms Dugan.
 

Salo na trbuhu
 
Trbuh je vaše problematično područje ako on izgleda debelo ili naduvano, niti nakon većeg gubitka težine niste imali ravan stomak, a kod svakog debljanja to prvo primjetite na trbuhu.
 
Uzrok nakupljanja masnoća na stomaku je najčešće stres, pokazala je studija Univerziteta Yale. 
 
"Veća izloženost stresu povećava aktivnost hormona kortizola, a salo na abdomenu ima više receptora za kortizol nego bilo koje druge masnoće na tijelu", rekla je autork studije, profesor Elisa Epel. 
 
Takođe, otkrili su da je drugi najčešći uzrok nakupljanja sala na stomaku neravnoteža crijevnih bakterija.
 
Rješenja: Dobra vijest je da za rješavanje masnoća na stomaku ne trebate prenaporno da vježbate, jer će intenzivne aerobne vježbe pojačati proizvodnju kortizola. Umirujuće vježbe poput dugih šetnji, joge i pilatesa napašće salo na stomaku i smanjiti stres. 
 
Bijeli hljeb, tjestenina, slatkiši, citrusno voće i alkohol naduvaju te hrane crijevne bakterije, pa ih jedite u što manjim količinama. Proteini poput piletine, ribe, zelenog povrća, te povrće bogato vlaknima poput krompira, maslina i cvekle usporavaju apsorpciju šećera kroz crijeva te stimulišu probavu. 
 

Jaki listovi nogu
 
Ako su vam listovi gotovo jednake širine kao i bedra, imate poteškoća s pronalaskom odgovarajućih čizmi, često patite od nesanice i noge su vam ponekad teške, vaše problematično područje su listovi.
 
Natečenost i težina u listovima najčešće su posljedica nedovoljnog odmora nogu, prekomjernog unosa soli u prehrani, buđenja usred noći i nedovoljne količine dubokog sna.
 
Rješenja: Da biste postigli dublji san i kvalitetnije se naspavali, tri sata prije odlaska u krevet izbjegavajte bilo kakve oblike ugljenih hidrata i šećera. Kofein iz čaja i kafe može uzrokovati zadržavanje vode u listovima, ali isto tako i omesti san. Pijenje velikih količina tekućine prije spavanja takođe nije dobra ideja, a nakupljanju vode će pridonijeti i previše soli u prehrani. 
 
Nedostatak vitamina B u prehrani takođe može uzrokovati nakupljanje vode u listovima, pa pokušajte da jedete više ribe, govedine, orašastih plodova, jogurta i jaja koji su bogati njime. 
 

Salo na leđima
 
Masnoća koja se nakuplja na leđima češća je kod žena, koje mogu da je primjete usljed urezivanja naramenica u kožu leđa. Takođe, ljudi koji su skloni masnoćama na leđima mogu primjetiti i nakupljanje sala u blizini pazuha.
 
Takva vrsta nakupljanja masnoća govori kako tijelo otežano probavlja ugljene hidrate.
 
Rješenje: Maksimalna redukcija ugljenih hidrata u prehrani i zamjena bijelog hljeba s onim cijelih žitarica pomoći će u smanjenju ovih masnoća. Dobar odabir u prehrani su svi oblici žitarica koje je dobro kombinovati s jogurtom. 
 
"Ako jedete ugljene hidrate, oni trebaju da biti nerafinirani, a prehranu treba bazirati na povrću", naglašava nutricionista Džejson Kam. On objašnjava da lagane i manje intenzivne vježbe za leđa u više ponavljanja nemaju efekta na ovaj tip masnoća, već su bolji kratki nizovi visokog intenziteta.

Masnoća na rukama
 
Nakupljanje sala na nadlakticama te mlohave ruke koje primjećujete i kod vrlo blagog njihanja ruku pokazatelj su da su vam ruke problematično područje. Ako teško možete da smanjite obim svojih ruku, a one su prve na kojima primjećujete debljanje, vjerojatni uzrok vašeg problema je nakupljanje toksina u tijelu.
 
Ljudi koji imaju veće količine bisfenola A u organizmu imaju sklonost nakupljanju masnoće u rukama, pokazala je nedavna američka studija.
 
"Većina bisfenola A u organizam dolazi preko kontakta s plastikom, a ako izbjegavate plastične boce već za tri dana smanjićete količine bisfenola A u tijelu za oko 77 odsto", objasnila je Kam.
 
Rješenje: Umjesto plastičnih boca i posuda koristite staklene ili druge materijale. Odlično rješenje za eliminaciju sala na rukama je Bikram joga koja uključuje vježbanje u prostorijama s povećanom vlažnošću vazduha i temperaturom.
 
Ona će ubrzati proces znojenja, a samim tim i eliminaciju toksina. Ciljane vježbe poput obrnutog skleka, tj. skleka za triceps će pojačati cirkulaciju u rukama i smanjiti obim masnog tkiva.
 

Naduvani obrazi
 
Ako imate okruglo lice, podbradak i prvi znaci debljanja vam se javljaju na licu, najvjerovatniji uzrok je zadržavanje vode.
 
Česti pratilac masnoća na licu je ono na vratu, a uzrok - prekomjerno konzumiranje alkohola. Alkohol dehidrira kožu, a dehidracija povezana s alkoholom uzrokuje zadržavanje vode u području lica.
 
Rješenje: Smanjite unos alkoholnih pića te potaknite cirkulaciju na tom području blagim kružnim pokretima nekoliko puta na dan. Započnite od nosa i masirajte prema van u smjeru ušiju.
 
"Takve masaže trenutno poboljšavaju protok limfe, koja smanjuje naduvanost. Olakšajte masažu uljem za masiranje namijenjenim baš za lice", savjetuje refleksolog Paolo Lai.
 

Jahaća bedra
 
Ako imate uzak struk i jaka bedra te uvijek kupujete odjeću manjeg konfekcijskog broja za gornji, a većeg za donji dio tijela tada imate klasičnu kruškoliku građu tijela.
 
Za ovaj tip debljanja najodgovornija je genetika, a prednost je ta što su ljudi ove građe tijela manje skloniji srčanim oboljenjima.
 
Rješenje: Izbjegavanje sojinih proizvoda je jedina stvar u prehrani koju možete da izmjenite kako biste smanjili udio masnoća na tom dijelu tijela. 
 
Od vježbi odaberite čučnjeve i iskorake jer će oni povećati tonus mišića zbog čega će bedra izgledati uže. Takođe, sve vrste aerobnih vježbi koje ubrzavaju otkucaje srca pomoći će u otapanju suvišnih masnoća.


 
(Vijesti.ba / Express.hr)

 


Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Vijesti.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Vijesti.ba!