03.10.2017. / 08:00h Ekonomija - Muris Čičić i Aziz Šunje

Ekonomski stručnjaci: Akcize najbolje rješenje, efekti za građane biće višestruko korisni

Ekonomski stručnjaci: Akcize najbolje rješenje, efekti za građane biće višestruko korisni
Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje (UO UIO) BiH danas je na sjednici u Banjoj Luci odgodio za srijedu izjašnjavanje o Narctu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH.

Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje (UO UIO) BiH danas je na sjednici u Banjoj Luci odgodio za srijedu izjašnjavanje o Narctu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH.

Do srijede bi stavove trebale usaglasiti entitetske vlasti  nakon što su danas došle intervencije na teskt zakona od predstavnika Upravnog odbora UIO iz Federacije BIH. 
 
Ekonomski stručnjaci smatraju da bi od uvođenja akciza korist bi bila višestruka, kako za ekonomiju tako i za građane. Pozivaju političke stranke da prestanu sa dnevnopolitičkim igrama i usvoje akcize, te dodaju da je opterećenje po litru goriva u BiH među najnižim u Evropi. 
 
BiH nema prostora za manevar ili neku drugu opciju, osim da usvoji akcize, stava je profesor Ekonomskog fakulteta u Sarajevu - Aziz Šunje. Kaže, greška je što smo se doveli u situaciju da ovisimo o MMF-u, ali sada je to najbolje rješenje.
 
“Akcize, to je 15 feninga na litar benzina, bi trebale osigurati negdje oko 220 miliona maraka koje se opet namjenski koriste”, rekao je Šunje za TV1.
 
Negativna strana je, očito, to što povećanje cijena goriva može dovesti do povećanja cijena nekih drugih usluga i proizvoda. Ali, postoji ali.
 
“Mi objektivno imamo najjefitiniji benzin u Evropi, to je činjenica. Sad bi trebalo izanalizirati u kojoj je mjeri opterećen litar benzina po Evropi, gdje se opet finansiraju slične stvari. Tako da benzin kao takav, svugdje predstavlja platformu za nešto, a u BiH ta opterećenja nisu u onoj mjeri kao u drugim zemljama”, dodaje Šunje. 
 
Profesor Muris Čičić kaže da do sada nije čuo niti jedan valjan argument protiv povećanja akciza. 
 
“Može se lako izračunati da je uvođenje akcize na gorivo, u ovoj varijanti namjenski za autoput 5c, fantastičan potez i da ga treba podržati”, kaže Čičić za TV1. 
 
I efekti samog autoputa su brojni. Manja potrošnja i manja amortizacija, što su ekonomisti precizno izračunali. Ali, to nije jedina prednost.
 
“Akciza donosi nekih sedam, 7-8 KM mjesečno dodatnog troška na gorivo prosječnom građaninu, odnosno onom koji ima automobil. Efekti koje koj dobiva prosječan Bosanac su višestruko veći, kroz zapošljavanje, započinjanje investicionog ciklusa, kroz izgranju autoputa”, kaže Čičić. 
 
On dodaje, da bi se obaranjem akcize zbog političkih interesa nanijela ogromna šteta cijeloj državi. 
 
Koridor 5c nije samo bosanski, nego evropski, što je dodatni razlog da se ponašamo kao odgovorni partneri, poruka je struke.

 

(Vijesti.ba)