07.09.2017. / 13:22h Ljepota i Zdravlje - Hranom utječemo na zdravlje očiju

Namirnice za dobar i oštar vid

Namirnice za dobar i oštar vid
S godinama, vid lagano slabi, a u kasnijim godinama često nastaju glaukom, katarakta i makularna degeneracija. Natečene, crvene oči često nas čine starijima.

S godinama, vid lagano slabi, a u kasnijim godinama često nastaju glaukom, katarakta i makularna degeneracija. Natečene, crvene oči često nas čine starijima.

Ako su beživotne i bez sjaja, to bi mogao biti znak da vaš probavni sistem ne funkcionira pravilno pa bi bilo dobro da jedno vrijeme ne kombinirate bjelančevine i ugljikohidrate kako biste potaknuli normalno funkcioniranje probave.

Natečene oči i natečeni kapci najčešće su simptomi zadržavanja tekućine u tijelu, stoga se preporučuje diuretička dijeta. Pijte 6-8 čaša vode na dan, jedite dosta voća i lisnatoga povrća, celera, brokule, zelene salate, orašastih i morskih plodova te suncokretovih sjemenki zbog obilja kalija koji olakšava uspostavljanje ravnoteže minerala u tijelu.

Dodajte vitamin C (1 gram) koji potiče iskorištavanje kalija iz navedenih namirnica. Uočite li da vam je bionjača žuta i mutna, to bi mogao biti znak preopterećenja jetre. Kako bi se jetra odmorila, provedite detoksikacijski program uz pripravak od sikavice.

- Jedi mrkvu za bolji vid - govorili su naši stari, a vjerovatno nisu ni znali zašto. Ali bili su u pravu jer danas znamo da je beta-karoten izrazito važan za dobar vid i zdravo očno tkivo. Lošiji vid u večernjim i noćnim satima najčešće je povezan s nedostatkom vitamina A u prehrani. Dvije veće, lagano kuhane mrkve na dan trebale bi poboljšati stanje.

Špinat je bogat antioksidansom luteinom koji oči čini mlađima. Ima ga još i u mrkvi, kelju i tikvi, prenosi Avaz.

Agrumi, paprika, brokula i prokulice bogati su vitaminom C, koji može spriječiti pojavu katarakte, jača krvne kapilare te čini oči odmornima i manje podložnima infekciji.

Plava riba i lanene sjemenke izvor su omega-3 esencijalnih masnih kiselina, bez kojih su nam oči suhe, crvene i izgledaju umorno. Stoga, nastojte najmanje dva puta sedmično jesti plavu ribu i dodajte lanene sjemenke u jogurt i žitarice za doručak te laneno ulje u salatu.

Tamni čaj, crveno vino i luk sadrže antioksidans kvercetin, koji sprečava propadanje ćelija.

Vitamin E i selen vrijedni su antioksidansi, a za oči su najkorisniji kad se uzimaju zajedno.

(Vijesti.ba)


Komentari - Ukupno 3

NAPOMENA - Portal Vijesti.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Vijesti.ba!